Előszó a látogatóhoz
Idestova 1 éve túrázom kijelölt céllal, de rendszertelen rendszerességgel. Ezek leginkább az Országos Kéktúra útvonalain tett kirándulások, azonban akad köztük más, számomra valamiért fontos vagy érdekes kaland is. No meg a színskála turistaútjelzésre használt teljes palettáját felsorakoztató, úttalan utakon át vezető túrák is. Egyszóval amerre a két lábammal vetődöm, hátamon hátizsákkal, lábamon kamáslival. Ilyenkor pedig belefér a saját világom a hátizsákomba, és hirtelen bejárhatóvá válik a világom. Könnyen fordulhat a dolog úgy is, hogy hazafelé már kicsivel nagyobb világ kicsivel nagyobb távolságokkal is elfér ugyanott. Ez pedig döntően határozza meg azt is, hogy miről szólnak majd az itt publikált írások. Egészen bizonyos, hogy az elmúlt évben rengeteget változtam: a személyiségemet, a gondolkodásmódomat, de még a fizikumomat is átformáló gyalogtúrákon vettem részt.
Térképolvasás és tájékozódás egy bükki túrán.
Hogy mit és hogyan formál? Ez idő alatt jutottam arra a felismerésre, hogy iskolázottságom, tájékozottságom és nyitottságom ellenére is akadnak hiányosságaim, amiket jó lesz mihamarabb pótolni. Bizony régen találkoztam már a hazai vízrajzzal vagy domborzati és más földrajzi, térképészeti ismeretekkel, praktikus fogásokkal. Rengeteg ismerős, és még egyszer annyi új információval fogtam neki a lelket és testet edző időtöltésnek. Korábban ismeretlen helyekre jutottam el (és fogok eljutni), közben régóta vágyott tájakat járhatok be, régi terveket is megvalósíthatok. Az új hobbi kézzelfogható és tapasztalható vetülete lenne ez.
A túrázásaim alkalmával persze sok más belátásra is jutottam. Márai Sándor gondolatait szintén magaménak vallva, aki úgy tartja Füves könyvében, hogy önmagunk megismerése jelenti a legmeghatározóbb utazásokat, hiszek az öreg bölcsek örökségének is: ép testben ép lélek. E kettősségről szólnak majd az írásaim. Önismeretről, a testedzés – itt és most a túrázás – lélekedző szerepéről. Szívesen osztom meg tapasztalataimat, élményeimet, a korábbi útjaimmal kapcsolatban pedig emlékeimet is. Pedagógusként pedig explicit példamutatással tanítani szeretnék. Mindezek ellenére sem lélektani, sem pedagógiai írások, de még úti leírások kategóriájába sem sorolnám lejegyzett gondolataimat. Sokkal inkább ezek elegye, egy személyes hangvételű kedvcsináló, élménymegosztó sorozat lesz, rengeteg kitekintéssel, színes képekkel, saját felvételekkel.